elinnybeerg

Båtluff grekland 2016 del 6

Oj vad jag har varit aktiv här då duktigt Elin! Jag gick in för att kolla vad jag skrev senast här på bloggen och fick lite panik att jag inte skrivit klart om alla öar så bestämde mig nu för att skriva klart om den sista ön Paros hoppas jag kommer ihåg allt bara är ju snart 1 år sedan jag var där haha. Efter vi hade varit på Ios åkte vi vidare till vår sista ö på resan. Här skulle vi stanna i 4 nätter. Vi gick ner till hamnen bokade vår båtbiljett och tog båten mot Paros! När vi kom dit så var det typ kaos på hamnen alla skulle ha taxi och vi trodde vi skulle få stå där hela dagen. Men tillslut fick vi tag på en som tog oss till ett hotell som jag inte minns namnet på. Det var dock nära att vi inte fick ett rum då det nästan var fullbokat men hon kunde fixa en svit åt oss får samma pris som de mindre rummen vilket var så bra! Paros påminde ganska mycket om Naxos en lugn och fin ö. På Paros tog vi det ganska lugnt vi hängde mycket vid poolen, åket en båttur till en jättefin strand som hade många fina klippor, vi bokade även en längre båttur som tog oss runt till olika fina platser.  Jag och Anna hade pratat om på hela resan att vi skulle hoppa från klippor och på Paros fick vi äntligen göra det och det var 7m högt! En dag hyrde vi också en buggy som vi kunde åka runt med på ön egentligen så är det 21 årsgräns och jag var 20 när vi var på Paros men en tjej på hotellet fixade så att vi fick hyra en så snällt! Vi åt även mycket glass och drack vit sangria som var så gott!

Detta var stranden som vi åkte till och den hette kolybithres beach och den var så fin med alla sina klippor! vi försökte även hitta lite fiskar men vi såg inte en enda fisk :(

här satt vi och drack vit sangria sååååå gott!!!

Här körde vi runt med vår buggy vi hyrde!

poolområdet och hotellrummet

hahah just det får inte glömma att berätta att jag och Anna glömde tanka buggyn så fick soppatorsk och fick ringa dem som hyrde ut den så de fick komma och hämta oss hahaha!

Detta var då Paros vår sista ö och nu skulle vi åka vidare för att bo två nätter i Aten och sedan ta flyget hem till Sverige. Kan ju faktiskt berätta lite om det också. Vi bokade ett hotell i Aten med för vi kände att vi ville utforska Aten när vi hade chansen. Vi gick runt och kollade i affärer på stan och sedan besökte vi även Akropolis vilket inte var en sån bra ide då det var 35 grader ute.

Sist men inte minst så har jag även gjort en film med lite klipp från resan som ni kan kolla på!

Jag är verkligen så glad att jag gjorde denna resan, det var en sån upplevelse och så kul att få göra den med sin bästavän! Skulle kunna göra en sån här resa varje sommar!