elinnybeerg

Båtluff Grekland 2016 del 2

Som jag skrev i det förra inlägget tänkte jag berätta lite om min och Annas båtluff som jag starkt rekommendera att man ska göra någon gång! Vi bokade enbart flygbiljetten dit och hem. Vi flög från Köpenhamn till Aten men vi hade dock bokat ett hotell i Aten bara för att vara på den säkra sidan så att det inte skulle sluta med att vi fick sova ute på en parkbänk! Vi sov en natt i Aten och dagen efter gick vi ner till hamnen Rafina och köpte våra först båtbiljetter, denna båten skulle ta oss till vår första ö nämligen Mykonos.

När vi kom fram till Mykonos så stod det en massa greker nere vid hamnen som ville vi skulle hänga med dem till deras hotell men vi hade redan kollat upp ett som hette Beach Paradies. Vi tog en taxi till detta hotell och hamnade på fest sidan av Mykonos. Hotellet hade en egen strand med två beach clubs och även en club som var öppet på nätterna där Martin Garrix Spelade dagen innan vi skulle åka vidare. Vi vald dock att bo i en liten hydda här vilket vi ångra nu i efterhand det var även komunala toaletter och duschar och det var väldigt vidirigt. En av dagarna åkt vi in till stan och det var så mysigt att gå i alla gränder med de vita husen och de vackra blommorna!

Här har vi hyddan.

En smirre och denna goda fruktsalladen drack och åt vi väldigt ofta! Så gott!

Mykonos var en väldigt fin ö, vi hamnde dock på fest sidam av ön fick inte så mycket sömn då vi bara festade dagen innan vi skulle åka vidare. Jag skadade nämligen foten på en klippa i vattnet första dagen så jag hade svårt för att gå de första dagarna och det började läka när vi skulle byta ö. Vi var på Mykonos i tre nätter hade gärna åkt tillbaka för att festa till det lite mer och utforska ön lite då jag tror det finns mycket att se på Mykonos. Rekomendera starkt att åka till Mykonos och festa!

ha det gött så hörs vi i nästa inlägg!